duminică, 18 noiembrie 2012

Mitul virginei in literatura de azi

Avand un apetit de nestavilit pentru citit, nu am putut sa nu observ ca aceasta calitate a fetei/tinerei/femeii este foarte des intalnita in cartile pentru adolescenti si tineri adulti.
Incepand cu Saga Twilight, unde intalnim o Bella virgina, timida si neexperimentata, am tot intalnit diferite tipologii de fete/tinere virgine in cartile de gen.
Nu vreau sa fiu inteleasa gresit. Imi place si ador faptul ca eroinele de 13 pana la 18 ani sunt create de autori ca fiind virgine. Mi se pare un lucru bun in sensul ca poate asa se reuseste o o noua abordare a educatiei sexuale a tinerelor din zilele noastre. Vazand si citind tot mai des stiri avand ca subiect minore cu un palmares impresionant de barbati, simt ca este necesar ca in cartile de gen adresate acestei varste sa fie dat un exemplu de fata cuminte, dar increzatoare in fortele proprii. 
Pe de alta parte, este de domeniul fantasticului ca o tanara de peste 20 de ani sa fie descrisa cu personalitatea unei virgine timide de 16 ani (vezi seria 50 Shades). 
Nu decid eu care este varsta potrivita pentru inceperea vietii sexuale, dar recomand drept exemplu eroinele voastre preferate, care au dorit sa astepte baiatul/barbatul potrivit si care au facut aceasta alegere gandind nu numai cu inima, ci si cu mintea.
Cu toate acestea, o virgina de peste 20 de ani pare sa ma duca cu gandul la oarece probleme de personalitate. 
Pentru baieti: luati exemplu din aceste carti si impresionati-va iubitele, adorati-le, rasfatati-le, incercati sa le intelegeti si NU le presati sa faca ceea ce nu sunt sigure ca-si doresc cu adevarat.
Concluzie: incurajez acest tip de eroina, recomand cu caldura si din experienta ca tinerele noastre domnisoare sa astepte macar pana pe la 16 ani pentru a face aceasta alegere. Informati-va si folositi metode contraceptive doar prescrise de medic, nu "dupa ureche". In rest, traiti, bucurati-va de varsta pe care o aveti si dati la randul vostru un exemplu de maturitate si moralitate.
Pareri?

Va doresc o saptamana minunata, plina de dragoste si clipe frumoase!
Ana :)

5 comentarii:

Andreea spunea...

Daaa... mi-a placut cum ai scris. E drept ca sunt cam muultee virgine in cartile de azi:D. Si cam putine in realitate. Chiar zilele trecute rasfoiam un ziar cu sotul meu si am vazut din intamplare poza unei domnisoare de 14 ani miss boboc la un liceu(domnisoara nu gluma...de cand Doamne iarta-ma arata fetele de 13-14 ani ca unele de 25???am fost foarte foarte socata de 'calitatile' fizice ale generatiei curente)...anyways...daca te-ai saturat de celebrele virgine din carti(dar nu si de bad boys cu tatuaje si dominant personality:D:X) iti recomand o carte...am terminat de citit aseara si pot sa-ti spun cu mana pe inima ca e cea mai buna si mai frumoasa carte eveerrr...like eveeer...am plans atat de mult si am fost atat de fericita incat sotul meu a crezut ca sunt insarcinata din nou:)))...se numeste The Edge Of Never...daca o vrei ti-o trimit pe mail...e un muuussstttt haveeeee...ai sa vezi;)

Andreea spunea...

Daaa... mi-a placut cum ai scris. E drept ca sunt cam muultee virgine in cartile de azi:D. Si cam putine in realitate. Chiar zilele trecute rasfoiam un ziar cu sotul meu si am vazut din intamplare poza unei domnisoare de 14 ani miss boboc la un liceu(domnisoara nu gluma...de cand Doamne iarta-ma arata fetele de 13-14 ani ca unele de 25???am fost foarte foarte socata de 'calitatile' fizice ale generatiei curente)...anyways...daca te-ai saturat de celebrele virgine din carti(dar nu si de bad boys cu tatuaje si dominant personality:D:X) iti recomand o carte...am terminat de citit aseara si pot sa-ti spun cu mana pe inima ca e cea mai buna si mai frumoasa carte eveerrr...like eveeer...am plans atat de mult si am fost atat de fericita incat sotul meu a crezut ca sunt insarcinata din nou:)))...se numeste The Edge Of Never...daca o vrei ti-o trimit pe mail...e un muuussstttt haveeeee...ai sa vezi;)

Ana spunea...

Please, imi poti trimite cartea la adresa anaucdc@gmail.com ? Multumesc pentru opinie. Foarte bine punctat. :)

MARIANA RADOI spunea...

Ana,nu rade de virgina de 20! nu rade! ea exista, se afla printre noi.

Ana spunea...

Nici vorba sa rad...Nu judec eu...Doar imi spun opinia. Stiu ca exista. Am intalnit-o si eu. Are 38 de ani!!! Si nu, nu este calugarita!

Trimiteți un comentariu