vineri, 22 martie 2013

E usor sa te iubesc (Easy)

Tammara Webber construieste o poveste de dragoste intre doi studenti la colegiu. Ea, muziciana si simpla in aparenta, el, artist si inginer, si bad boy si cam tot ce ne dorim noi de la un el...
Mare parte din blogurile la care sunt abonata vuiau despre aceasta carte, determinandu-ma sa o cumpar in varianta e-book, in limba engleza. Nu am mai apucat sa o citesc (problema mea cu hard-disck-ul...). Intre timp, Epica Publishing House a publicat-o in limba romana. 
Ce mi-a placut: scriitura curata, foarte putine greseli de tipar (ceea ce este o performanta); mi-a placut cum au decurs lucrurile intre cele doua personaje, adica intr-un mod firesc, natural, ca in viata reala, fara sa se puna prea mare accent pe dramele lor personale (ca exista si acestea), fara detalii explicite ale partidelor de sex, fara prea mult sex; mi-a placut maturitatea personajelor. Nimic nu este fortat, totul se desfasoara lin, ca o barca pe apa la apus de soare :)
Ce nu mi-a placut: ea este foarte matura pentru varsta ei; desi autorul povesteste la persoana I, parca spune povestea unei studente din perspectiva unei femei de 40 si ceva de ani; nu exista prea multa actiune de niciun gen; nu m-a tinut cu sufletul la gura; nu am suspinat deloc cu gandul la Lucas...o carte banala despre dragostea la maturitate.
Ce avem de invatat
1. Am invatat pe pielea mea ca dragostea de la 16-18 ani nu este aceeasi cu cea de la 18 ani in sus; sunt rare iubirile din adolescenta care sa dureze o viata. Un apel pentru tinerele adolescente: asteptati sa traiti o dragoste matura, nu va aventurati cu capul inainte la 15-16 ani (veti sesiza mai tarziu diferenta). 
2. Invatam din experienta personajului principal ca atunci cand ti se fac avansuri si spui "NU", tipul trebuie sa inteleaga acest refuz. Restul se numeste VIOL. Desi legislatia noastra este destul de ambigua, nu va lasati invinse de rusine, teama, sentimentul de vina si reclamati o agresiune, povestiti parintilor, prietenei, colegei, oricui credeti ca va poate ajuta. Si retineti, NU este vina voastra.

Extras: 

"Dragostea nu e lipsa logicii
ci logica examinata si recalculata
incalzita si pliata sa se potriveasca
pe contururile dinlauntrul inimii"

Recomandare: cititi-o si contraargumentati :)

P.S. Am primit ultima carte din seria Giorgina Kincaid, Dezvaluiri de Sucub (Ed. Leda) si mor de nerabdare sa ma cuibaresc cu ea in fotoliu si sa aflu cum se termina aventurile Georginei.

Un week-end minunat!
Ana

4 comentarii:

MARIANA RADOI spunea...

am cumparat deja cartea.,,e usor..."A sosit vineri de la elefantel.

daniel spunea...

Ana, de la Dafnis si Cloe, Tristan si Isolda si Romeo si Julieta incoace, nu mai e nimic nou, nebanal de spus pe tema asta. Dar, cel putin, cartea nu perverteste cu sex pe hartie si nici nu exploateaza in mod penibil tragicul, precum romanele sick lit, aflate si ele pe val in zona YA. Fiindca e totusi vorba de o carte YA (dincolo de alte categorisiri - NA, Contemporary etc).

MARIANA RADOI spunea...

am citit-o. Ana, ai dreptate 100% in mica ta recenzie.

MARIANA RADOI spunea...

ah....nu stiu cine este daniel. Nu l-am mai ,,vazut" pe aici. Sa ii uram un ,,bun venit" fetelor!

Trimiteți un comentariu